Alberto García-Teresa (Madrid, 1980) és doctor en Filologia Hispànica amb “Poesía de la conciencia crítica (1987-2011)” (Tierradenadie, 2013) i també ha publicat “Para no ceder a la hipnosis. Crítica y revelación en la poesía de Jorge Riechmann” (UNED, 2014) i “Pálpito de primavera, floración de resistencia: la poesía de María Ángeles Maeso” (Lastura, 2023). Ha elaborat antologies com “Disidentes. Antología de poetas críticos españoles (1990-2014)” (La Oveja Roja, 2015), “Insumisas. Poesía crítica contemporánea de mujeres” (Baile del Sol, 2019), “Última poesía crítica. Jóvenes poetas en tiempos de colapso” (amb David Trashumante; Lastura, 2023) o “Nova mondo en niaj koroj” (recopilació traduïda a l’esperanto de poesia crítica espanyola actual; Calumnia, 2016); d’assaigs com “El verso por asalto. Poesía, desobediencia y construcción antagonista” (Tierradenadie, 2018); o dels poemes de Nancy Morejón (“Las horas comunes”; Huerga & Fierro, 2022), Jorge Riechmann (“El empeño del manantial”; Lastura, 2022), Enrique Falcón (“Aluvión”; La Oveja Roja, 2017), Antonio Méndez Rubio (“Abriendo grietas. Poemas de, desde, hacia la utopía”; Amargord, 2017), María Ángeles Maeso (“Pintar el alba; Bartleby”, 2023), Antonio Orihuela (“El tiempo de las alambradas”; Pregunta, 2018), Matías Escalera Cordero (“Preferimos el grito”; Ajuntament de Torrejón de Ardoz, 2022) o del gallec Daniel Salgado (“Huelga general”; Marisma, 2018), entre altres. També ha realitzat l’edició de les entrevistes completes a Jorge Riechmann (“Un lugar que pueda habitar la abeja”; La Oveja Roja, 2018).
Ha estat codirector de l’editorial de poesia Los Libros de la Marisma, coordinador de la revista de crítica sobre ficció especulativa “Hélice”, codirector de “Jabberwock, antología anual de ensayos sobre literatura fantástica”, redactor cap de la revista “Solaris” i, en diverses publicacions periòdiques, ha coordinat els continguts de llibres, ressenyes o poesia (“Diagonal”, “Culturamas” i, en l’actualitat, “Viento Sur” i “Poder Popular”). Ha escrit crítica literària en diferents mitjans: “Ínsula”, “Quimera”, “Clarín”, “Quaderni Ibero Americani”, “Espéculo” (UCM), “Castilla. Estudios de literatura” (UVA), “Verba Hispanica” (UNI-LJ), “Adarve” (UM), “Kamchatka” (UV), “Ecozon@” (UAH), “Impossibilia” (UGR), “Literaturas.com”, “Nayagua”, “Zurgai”, “Artes Hoy”, “El Viejo Topo”, “cnt”, “Rebelión”, “La República Cultural”, “Ariadna-RC”, “Nueva Cultura”, “Odisea cultural”, “Bibliópolis”, “Gigamesh” o “Prospectiva”, entre altres. A més, ha realitzat funcions d’avaluador en revistes com “Kamchatka” (UV), “Pasajeros” (UCM), “Prosemas” (UniOvi), “Brumal” (UB) o “Tropelías” (UniZar). Pertany a l’assemblea editora de “Caja de resistencia. Revista de poesía crítica”. Organitza cicles de recitals i accions poètiques en diferents espais. També ha escrit crítica teatral i premsa musical.
És autor dels reculls de poemes “Hay que comerse el mundo a dentelladas” (Baile del Sol, 2008), “Oxígeno en lata” (Baile del Sol, 2010), “Peripecias de la Brigada Poética en el reino de los autómatas” (Umbrales, 2012), “Abrazando vértebras” (Baile del Sol, 2013) –traduït al macedoni (Слово љубве, 2015)–, “La casa sin ventanas” (Baile del Sol, 2016) i “A pesar del muro, la hiedra” (Huerga & Fierro, 2017), “Entre paréntesis. Poemas de la cárcel” (Agita Vallecas, 2022) i “Cuando dejamos atrás lo posible” (Baile del Sol, 2022), així com de les plaquetes “Las increíbles y suburbanas aventuras de la Brigada Poética” (Umbrales, 2008) i “Descender la distancia. Poemas de animales no humanos” (Hojas del baobab, 2021). També ha publicat els llibres de microrelats “Esa dulce sonrisa que te dejan los gusanos” (Amargord, 2013) i “Callejero de Manglar” (Lastura, 2022). Poemes i assaigs seus han estat traduïts a l’esperanto, a l’anglés, al francés, al serbi, al romanés, al búlgar, al bengalí i al macedoni.